Hoe goed is je website eigenlijk vindbaar in zoekmachines als Google en Bing? Word je gevonden op relevante trefwoorden en sta je op de eerste plek in zoekmachines op het voor jou belangrijkste zoekwoord? Hoe komt het eigenlijk dat je niet goed in scoort in zoekmachines? Is er iets mis met je website? Je kunt met deze vragen te kampen hebben. Want hoog in zoekmachines staan is nodig om bezoekers op je website te krijgen. Hoe meer bezoekers er op je website komen, des te groter de kans is dat je nieuwe klanten krijgt. En dat is natuurlijk het doel als je een zakelijke website of een webshop hebt. Een SEO scan kan inzichten bieden in hoe hoog jouw website staat in zoekmachines en waarom je website niet of juist wel scoort in Google.

Verschillende factoren

Er zijn zo’n 200 factoren die een rol spelen als het om de vindbaarheid van een website gaat. Kortweg gezegd zijn er drie hele belangijke peilers:

● De techniek van de website
● De content op de website
● De autoriteit van de website op het internet

Een goede techniek is de basis van de website en de content moet aan bezoekers en zoekmachines vertellen waar de website over gaat. Hierin kun je dus spelen met de voor jou belangrijke zoekwoorden. Daarnaast is het ook belangrijk hoe autoritair je website is in vergelijking met de concurrentie. Hoeveel andere websites linken er bijvoorbeeld naar je website en wordt er op andere websites en forums gesproken over jouw website?

SEO scan

Een SEO scan geeft inzicht in hoe goed jouw website scoort en wat er mis gaat. Aan de hand daarvan kan de website geoptimaliseerd worden, zodat je beter gaat scoren in zoekmachines. En dat is natuurlijk wat je wilt. Des te beter de website gaat scoren, des te meer nieuwe klanten je zult krijgen. Ga dus aan de slag met je website en laat een SEO scan uitvoeren als je graag meer uit je website wilt halen.